
Міністр освіти і науки України Іван Олександрович Вакарчук на засіданні Кабінету Міністрів України 23 квітня 2008 року визначив пріоритетні питання державної політики в сфері освіти та розповів про проведення у 2008 році зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти. Іван Вакарчук, зокрема, розповів, у чому полягає необхідність впровадження зовнішнього незалежного оцінювання. Він відзначив, що в Україні дотепер зберігалася роздвоєність у випускних і вступних випробуваннях, яка породжувала відмінність у змісті екзаменів, формах їх проведення, поглиблювала розрив між середньою і вищою школою, що і створювало середовище для корупційних дій. Як наслідок, вищі навчальні заклади не довіряли результатам шкільних екзаменів, оскільки учнів оцінювали ті ж учителі, які навчали їх багато років. Школи ж, у свою чергу, нарікають на те, що сильні випускники не змогли вступити до ВНЗ через непрозорість вступних випробувань. Окрім того, не існувало і єдиної технології проведення вступних іспитів до вищих навчальних закладів. Університети застосовували різні за формою і за змістом випробування; випускник школи завчасно не знав, що саме, і у якій формі він складатиме при вступі до вищого навчального закладу. Незадовільною була також організація вступної кампанії, коли самоціллю в її здійсненні був не добір абітурієнтів із достатнім рівнем знань для того, щоб навчатись на першому курсі, а намагання набрати максимально можливу кількість абітурієнтів, бо від цього залежить матеріальний стан вищого навчального закладу. Врешті-решт, усе це відбивалось на якості вищої освіти, яку за таких умов дедалі важче утримувати на необхідному рівні. Усім добре відомо, відзначає І.Вакарчук, що заочна форма освіти також потребує радикального перегляду для того, щоб вона була повноцінною, рівнозначною зі стаціонарною, як цього вимагає диплом про вищу освіту єдиного зразка. А питання матеріального забезпечення вищих навчальних закладів в Україні повинні вирішувати на державному рівні відповідно до прийнятих законів щодо видатків на вищу освіту. Досвід зарубіжних країн і український також дає підстави зробити висновок, що важливим засобом поліпшення якості середньої освіти та забезпечення рівного доступу до вищої освіти є впровадження зовнішнього незалежного оцінювання. Як підкреслив Міністр освіти й науки України, загальнонаціональна система зовнішнього тестування має суттєві переваги, а саме: - поєднує випускні-вступні випробування; - забезпечує прозорість вступних випробувань, оскільки базується на зовнішніх щодо навчального закладу інституціях; - забезпечує використання стандартизованих тестових завдань; - передбачає технології безособової перевірки; - унеможливлює прояви корупції.
Додати відгук