
З легкої руки виконкому, з 1 вересня 2008 року проїзд в луцькому міському транспорті збільшиться: в тролейбусах – 75 копійок, а в автобусах – 1 гривня. Натомість, для школярів плата становитиме – 23 копійки, для студентів – 40 копійок. Як пояснили в муніципалітеті, «ціни економічно обґрунтовані і це лише вимушена і не популярна міра, а не дозволити підприємству електротранспорту розвиватися ми немаємо права…».
В свою чергу, директор Луцького підприємства електротранспорту – Іван Кубіцький також навів ряд аргументів щодо підвищення тарифів: «Оскільки, розмір зарплати постійно зростає, і пройшли інфляційні процеси, то діючий тариф 50 копійок себе не виправдовує…і без проведення середніх і капітальних ремонтів тролейбуси взагалі зникнуть. До того ж, у нас існують проблеми з робочою силою, величезна плинність кадрів. Не вистачає водіїв тролейбусів…Вони попрацюють 3-4 роки і йдуть туди, де платять більше…Держава, яка б мала виділяти субвенції на перевезення пільгових категорій громадян, відшкодовує лише 60% від загальної суми потреб».
Після наведення всіх фактів та наявних аргументів, міські чиновники розповіли і про перспективи та подальше вдосконалення транспортної реформи.
Як виявилось, розмови про «Луцьк європейський» - це не просто пусті балачки, а реальність, яка незабаром стане дійсністю, принаймні так запевняють в міськраді:
«Ми плануємо запровадити в міському транспорті систему електронних платежів. Власники пластикових карток зможуть заплатити в маршрутці цією карткою. До того ж буде існувати гнучка система знижок…Завдяки швидкій автоматизації – це допоможе заощадити час та полегшить роботу…забере готівкові кошти…та й для банків – це оборотні кошти…»
- пояснив
заступник міського голови – Петро Гоцалюк.
Одним словом, тим хто їздить міським транспортом, варто буде лише «клацнути» пластиковою карткою, не шукати й передавати копійки... та й водії позбудуться рутинної роботи касира. І воно б нічого, якби ідейні натхненники врахували наслідки свого «ноу-хау».
Переймати європейський досвід, це звичайно, добре, але й не потрібно забувати, що ментальність в нас зовсім інша. Якщо, скажімо, в сусідній Польщі чи в Чехії за безбілетний проїзд на тебе вкажуть пальцем і без співчуття «закладуть» першому ж поліцаю, то в Україні, не впустять жодної нагоди проїхатися «надурняк».
В Луцькій міськраді навели також ряд переваг електронних карток:
їх можна буде легко придбати, щось на кшталт ваучера, для мобільного телефону, а для пільгових категорій, вони будуть іменні з фотографією. Всі охочі також можуть замовити в банку іменну картку.
І відразу виникає запитання, а якщо ця картка згубиться, що тоді?! Знову її повторно замовляти?! А яка банківська установа зробить це безкоштовно?! До того ж, дратуватися через бюрократичну паперову тяганину ні в кого немає ані найменшого бажання. А надто, якщо ти «пільговик» і тобі потрібно це все ще довести: зібрати всі ці довідки…аж до аналізів…
«Цей проект буде зреалізований в 2 етепи, будь-хто зможе заплатити, купивши картку…Ми зламаємо стереотипи, що щось вирішує водій…Також на електронну карту міста будуть наноситись вулиці, що дозволить відслідковувати рух транспортного засобу…Над схожим проектом вже активно працює Харків…До того ж, завдяки електронній картці чітко обліковуватимуться пільговики…»
- повідомили в Луцькій міськраді.
Так і хочеться сказати, куди вже далі…Без пристрасного допиту, в маршрутку не зайде жоден пільговик, який тут ще потрібен облік.
Можливо, всі ці нововведення і варті уваги, але перш ніж щось впроваджувати, потрібно прорахувати всі можливі наслідки, врешті-решт, запитати громаду Луцька, щоб не вийшло як з Театральним майданом…А що буде з кондукторами?!
«Посаду ми ліквідуємо…Це допоможе заощадити кошти»
- сказав
директор Луцького підприємства електротранспорту – Іван Кубіцький
. За його підрахунками, ця сума становитиме - 7 тисяч гривень.
Звичайно, кому яке діло, що люди залишаться без роботи – це ж на користь підприємству, тоді ніхто не посміє назвати його збитковим…Бо ж Луцьк – це «європейське» місто…як і його дороги, вулиці, парки…
Додати відгук