
Народний депутат Олег Зарубінський пропонує карати тих, хто не поважає українців.
, ніде правди діти, всіляко підтримує таку ініціативу.
Проте ми поспілкувались із самим Олегом Олександровичем - буквально правою рукою Володимира Литвина - аби зрозуміти, чому це так звані помірковані висувають такі глобальні і різкі ініціативи?
Олеже Олександровичу, що конкретно ви пропонуєте змінити в законодавстві?
Ідеться про внесення змін до Кодексів України щодо впровадження відповідальності за приниження гідності Українського народу.
Ідеться про Адміністративний кодекс, чи про Кримінальний теж?
І про Адміністративний, і про Кримінальний – в залежності від того, хто допускає це приниження.
В чому полягає така залежність?
Кримінальний кодекс стосується посадових осіб. Зважаючи на особливий статус для державного розвитку саме посадових осіб – представників органів державної влади та місцевого самоврядування, бо вони є представники народу – для них я пропоную встановити відповідальність за приниження гідності Українського народу аж до кримінальної.
Яка може бути максимальна санкція?
Я не записую санкції. Зрозумійте правильно – ось що я пропоную... Я пропоную внести до статті 185-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення певні зміни. А саме – сформулювати її як «Приниження гідності Українського народу». Там я визначаю приниженням гідності народу будь-які публічні дії, спрямовані на паплюження національних, традиційних, духовно-культурних, морально-етичних цінностей, етнічної самобутності та історичної пам’яті Українського народу, що підривають його авторитет серед інших народів, та ганьблять почуття його самоповаги.
Такі дії мають тягти за собою накладання штрафу від 50 до 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно тією самою особою, тягне штраф від 150 до 250 неоподатковуваних мінімумів.
Це те, що стосується «адміністративки»...
Так. А от друге – це те, що стосується внесення змін Кримінального кодексу. Я пропоную назву розділу 15 КК викласти в такій редакції - повторюю, назву – «Злочини проти гідності Українського народу, авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян».
І в цьому ж розділі 15 додати статтю 337-1: «Приниження гідності Українського народу посадовими особами». І тут визначення таке, що «приниження гідності Українського народу посадовою особою, органів державної влади та місцевого самоврядування, тобто будь-які публічні дії, спрямовані...» - і далі за текстом, пропускаю відоме та закінчую – «що ганьблять його почуття самоповаги – карається накладанням штрафу від 250 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або арештом на строк до 6 місяців, або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до двох років».
Тобто вибір з трьох можливих санкцій робитиме суддя?
Та візьміть будь-який Кодекс, в тому числі й адміністративний – там же є певний люфт. Але, я думаю, якщо такі справи будуть розслідуватись, бо де-де, а тут корупція буде неможлива. Бо я переконаний, що це будуть справи технічні, з обов’язковим і безумовним допуском засобів масової інформації, і я думаю, що це буде, можливо, перший крок на шляху до створення насправді прозорої судової системи.
Та ви добре знаєте, що допуск ЗМІ відбувається за рішенням того ж судді....
Я би хотів подивитись на того суддю, який при інкримінуванні відповідних статей Адміністративного та Кримінального кодексу не допустить засоби масової інформації. Я би хотів подивитись на такого суддю.
Що вас спонукало подати цю пропозицію? Повага до Президента?
Мне спонукала постійна практика, коли не тільки громадяни... Мене ж не цікавить, що вони роблять на кухні – нехай анекдоти розказують, нехай що завгодно. У мене ж у законопроекті так і записано: публічні дії! Ви розумієте різницю?!
Так. І скажіть, будь ласка: от такі депутати Донецької міськради, як Нікалай Лєвчєнка, що взагалі заперечує існування української мови – може підпасти під цей ваш закон, якщо він, звісно, буде прийнятий?
Я думаю, що він має бути одним із перших об’єктів, точніше, суб’єктів застосування цих правових норм. Ви мне абсолютно правильно зрозуміли. До речі, це стосується не тільки громадян України. Наше законодавство діє на всіх, хто перебуває в Україні – навіть тимчасово.
Ви не боїтесь, що на цьому грунті піднімуть питання про «утиски» свободи слова?
Уже піднімають! Але я вважаю, що це не наступ на свободу слова. Український народ – це сукупність представників, визначена Конституцією України! Тому я вважаю, що ті, хто «підніме ґвалт на грунті» - це є люди, які не поважають народ, частиною якого вони є. А кожен народ має захищатись.
Більше того: в Преамбулі Конституції чітко сказано щодо того, що є Український народ. Це – чітка категорія. Все.
Ви вже спілкувались зі своїми колегами з інших фракцій, чи готові вони підтримати цей законопроект?
Я не просто спілкувався, а на засіданні профільного комітету – з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності – було вирішено, якщо я не помиляюсь, всіма голосами, рекомендувати ВР прийняти цей законопроект.
Більше того, комітет рекомендував прийняти закон у першому читані. Це, може, два тижні тому. А якщо хтось галас підіймає, то хай би підняли галас в сусідній країні, я б на них подивився.
Якщо в Україну приїздить якийсь Лужков, що піддає сумніву територіальну цілісність нашої держави, то він може підпадати під дію вашого закону, якщо цей закон приймуть?
Не «може підпадати», а підпадатиме.
А якщо якийсь тєлєвєдущій Леонтьєв заявляє, що Президент Ющенко – агент ЦРУ?
Думаю, цілком підпадає. Бо нема ніде в світі, щоб такі заяви проходили безкарно.
Але яких санкцій може Україна вжити до іноземних громадян?!
Таких самісіньких, як і до своїх. Я хочу ще раз сказати: на території України діють українські закони.
Додати відгук