
Схоже, нікому не потрібно нагадувати про те, як небезпечно сьогодні стало на автошляхах України. Щоденна боротьба з порушниками правил дорожнього руху - це ніби невидима війна з вітряками, що крутять безжалісні жорна смерті. Чи зможуть обіцяні високі штрафи зупинити цей механізм?
На дорогах нашої країни впродовж минулого року зареєстровано більш ніж 62 тисячі дорожньо-транспортних пригод, у яких загинула 9481 людина та понад 77 тисяч отримали травми. Така невтішна статистика, як ми вже знаємо, змусила бити на сполох найвищих керівників держави. Результатом їхніх активних дій стало всеукраїнське відпрацювання ДАІ та пропозиція вдосконалити законодавство у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Детальний аналіз аварійності показав, що основними причинами ДТП є грубе ігнорування вимог Правил дорожнього руху (ПДР). До того ж порушують усі – і пішоходи, і водії, незалежно від соціального статусу, а швидше – в міру своєї особистої культури поведінки на дорозі. Серед найбільш поширених видів порушень працівники ДАІ називають перевищення швидкості, недотримання правил маневрування, зокрема обгону та виїзду на зустрічну смугу, проїзду перехресть, створення аварійної ситуації та керування транспортними засобами у нетверезому стані. Щодо порушень, за які передбачається позбавлення права керування, то лише на Волині вилучено більш ніж півтори тисячі водійських посвідчень.
Про реальну небезпеку свідчать цифри: з початку заходів щодо зменшення ДТП в Україні задокументовано 350 тисяч порушень, за які передбачено вилучення водійських прав. Більшу частину з них (понад 200 тисяч) становлять створення аварійної ситуації, а 134 тисячі – це керування у нетверезому стані. Хоча, згідно з новим законом, штраф для любителів покататися на підпитку становитиме від 850 до 1020 гривень, все одно немає гарантій, що його сума змусить виконувати вимоги ПДР.
Однак хоч якими б були нові адміністративні стягнення, вилучати водійське посвідчення у нашій державі вправі лише суд. Але його думки, як відомо, не завжди сходяться з рішеннями працівників ДАІ. Як результат – майже у 25 відсотків водіїв, які нетверезими керували транспортними засобами, суди залишають водійські посвідчення. А це значить, що вже завтра ці безвідповідальні люди, які ігнорують закони здорового глузду, знову виїдуть на дорогу.
Як бачимо, законодавчих проблем у сфері підтримання безпеки дорожнього руху накопичилося чимало. Якщо ж взяти до уваги інші напрямки діяльності МВС, що потребують додаткового законодавчого врегулювання, то можна зрозуміти, чому Юрій Луценко мріє про окремий день у Верховній Раді України, аби у народних депутатів дійшли руки до всіх законодавчих ініціатив.
Начальник обласного відділу ДАІ полковник міліції Валерій Драко зазначив, що волинські інспектори ДАІ також зробили чимало для стабілізації ситуації на автошляхах області. Зокрема аварійність за чотири місяці 2008-го зменшилася, порівняно з таким же періодом минулого року. Цього вдалося домогтися за рахунок відпрацювання автодоріг області, маневрування нарядами ДПС у місцях ймовірного вчинення ДТП, виявлення порушників ПДР та усвідомленням водіями того, що коли вони систематично порушують правила, то, згідно із законодавством, будуть позбавлені права керування транспортним засобом на певний термін.
Станом на 8 травня у Волинській області трапилося 249 ДТП (на 11% менше, ніж у 2007 році), в яких загинуло 35 осіб, а травмовано 296 людей. Загалом же протягом останніх трьох років кількість автопригод зростала зі швидкістю геометричної прогресії. Якщо у 2005-му в області зареєстровано 692 ДТП, у яких загинули або травмувалися люди, то вже у 2007-му ця цифра зросла майже вдвічі і становила 1182 автопригоди.
Для профілактики та запобігання дорожньо-транспортним пригодам відділом ДАІ розроблено 30 біл-бордів із тематики безпеки дорожнього руху. З метою уникнення аварій за участю водіїв мототранспорту, скутерів видано друковану продукцію – листівки-звернення (тираж 5 000) до учнів навчальних закладів та їхніх батьків щодо забезпечення безпеки дорожнього руху за їх участю. Листівки розповсюджуватимуть інспектори при нагляді за дорожнім рухом та під час проведення профілактичних заходів у навчальних закладах. Окрім цього, розроблено та нанесено на автобуси, які здійснюють пасажирські перевезення, рекламу, що містить заклики до учасників дорожнього руху (водіїв, пішоходів, дітей) про неухильне дотримання вимог ПДР.

Додати відгук